کد خبر : 528474 تاریخ : ۱۴۰۲/۶/۲۲ - 11:05
آصفری، نماینده مجلس: اساتید اخراج شده صلاحیت علمی نداشتند عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه تاکنون کسی به دلیل آزاداندیشی و بیان عقاید از دانشگاه اخراج نشده است، گفت: دلیل قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید عدم ارتقای صلاحیت علمی از سوی آنها است.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس یازدهم درباره اخراج اساتید دانشگاه به ارگان اطلاع رسانی دولت گفت: جوسازی که در ارتباط با اخراج اساتید از دانشگاه‌ها راه ‌انداخته‌اند به این دلیل است که تعریف موج را نمی دانند، «موج اخراج اساتید» به اعتقاد من جمله درستی نیست.

آصفری با بیان اینکه هیچ‌کس با استاد منتقد برخورد نمی‌کند،اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از اساتید دانشگاه‌ها نقد می‌کنند و هیچ‌کس با آنها کاری ندارد و باید هم اینگونه باشد. دانشگاه محل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: این تعداد اساتیدی که عذر آنها را خواسته‌اند، برخی به سن بازنشستگی رسیده‌اند و باید جای خود را به دیگران بدهند تا آنها نیز از فضای دانشگاه استفاده کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره عدم احراز صلاحیت علمی برخی از اساتید دانشگاه به عنوان دلیل قطع همکاری آنها گفت: دلیل قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید نیز عدم ارتقای صلاحیت علمی از سوی آنها است.

آصفری اضافه کرد: مدارک برخی از اساتید برای تدریس در برخی دانشگاه‌ها معتبر نبوده است و مدرک خود را از یک دانشگاهی به شکل غیرحضوری گرفته و به عنوان افتخاری یا هر شکل دیگری مدرک گرفته‌اند. امروز کسی که در دانشگاه تدریس می‌کند باید دارای وزنه علمی نیز باشد برخی از این افراد حتی وزن علمی نیز برای تدریس در دانشگاه نداشتند.

وی عنوان کرد: تاکنون کسی را به دلیل آزاداندیشی و بیان عقاید خود از دانشگاه اخراج نشده و نخواهد شد.