کد خبر : 518439 تاریخ : ۱۴۰۲/۶/۲۰ - 12:26
ورزشگاه‌های آزادی و نقش‌جهان به VAR مجهز می‌شوند طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی AFC، روز شنبه هفته آینده مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نصب VAR در ورزشگاه‌های آزادی و نقش‌جهان به ایران می‌آیند.

قرار است روز شنبه هفته آینده، مسئولان AFC برای نصب دستگاه VAR به ایران بیایند و مقدمات نصب این دستگاه را در دو ورزشگاه آزادی و نقش‌جهان فراهم کنند. همچنین به‌دلیل میزبانی پرسپولیس و نساجی در ورزشگاه آزادی و سپاهان در نقش‌جهان، تنها این دو ورزشگاه مجهز به سیستم VAR می‌شوند و فعلاً خبری از VAR در استادیوم‌های دیگر نیست.

باتوجه به نزدیک شدن آغاز رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳، کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای گذشته نسبت به ارسال ایمیل‌ها و دستورالعمل‌ها اقدام کرد که از طریق فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها نیز ارسال شد و ستاد برگزاری مسابقات در باشگاه با حضور معاونان، مدیران و مسؤولان بخش‌های مربوطه، برای بررسی اقدامات انجام شده و تقسیم وظایف برای امور جاری تشکیل جلسه داد.

ضمن اینکه مسائلی چون استقبال از تیم میهمان و گروه اعزامی کنفدراسیون اعم از ناظر و مسؤول مسابقه، داوران و افسران، شرایط ورزشگاه محل تمرین و برگزاری مسابقه و دیگر موارد در این نشست مطرح شد تا باشگاه‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا بتوانند میزبانی آبرومندانه‌ای از حریفان خود در خانه داشته باشند.