کد خبر : 518212 تاریخ : ۱۴۰۲/۶/۱۱ - 03:23
استفاده کسب و کارها از هوش مصنوعی

بقلم کتی هاان

اکثر صاحبان مشاغل انتظار دارند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر تجارت آنها داشته باشد

کسب‌وکارها از هوش مصنوعی (AI) به روش‌های مختلف برای بهبود کارایی، صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند. با پیشرفت های مستمر، هوش مصنوعی به سرعت تبدیل به یک منبع گرانبها برای شرکت ها در سراسر صنایع می شود. برای درک بهتر نحوه استفاده کسب‌وکارها از هوش مصنوعی، صفحه مشاور فوربس از 600 صاحب کسب‌وکار که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یا قصد دارند در تجارت استفاده می‌کنند، نظرسنجی کرد. نتایج نشان داد که هوش مصنوعی بر حوزه‌هایی مانند امنیت سایبری، مدیریت کلاهبرداری، تولید محتوا و پشتیبانی مشتری، از جمله استفاده از چت‌بات‌های برتر ، تأثیر دارد .

کسب و کارها برای بهبود و تکمیل عملیات خود به میزان بیشتری به هوش مصنوعی روی می آورند. بر اساس نظرسنجی صفحه مشاور فوربس  Forbes Advisor، کسب و کارها از هوش مصنوعی در طیف وسیعی از زمینه ها استفاده می کنند. محبوب ترین برنامه ها شامل خدمات مشتری است که 56 درصد از پاسخ دهندگان از هوش مصنوعی برای این منظور استفاده می کنند و امنیت سایبری و مدیریت کلاهبرداری که توسط 51 درصد از مشاغل مورد استفاده قرار گرفته است.

از دیگر کاربردهای قابل توجه هوش مصنوعی می توان به مدیریت ارتباط با مشتری (46%)، دستیار شخصی دیجیتال (47%)، مدیریت موجودی (40%) و تولید محتوا (35%) اشاره کرد. کسب‌وکارها همچنین از هوش مصنوعی برای توصیه‌های محصول (33%)، حسابداری (30%)، عملیات زنجیره تامین (30%)، استخدام و استعدادیابی (26%) و تقسیم‌بندی مخاطبان (24%) استفاده می‌کنند.

روش های استفاده صاحبان مشاغل از هوش مصنوعی

مشاور فوربس صاحبان مشاغل را مورد بررسی قرار داد تا دریابد که آنها در حال حاضر چگونه از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده می کنند یا قصد دارند از آن استفاده کنند

کسب و کارها از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتری استفاده می کنند

هوش مصنوعی نقش مهمی در افزایش تجربیات مشتری در نقاط تماس دارد. طبق نظرسنجی مشاور فوربس  Forbes Advisor ، 73 درصد از کسب و کارها از چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیام رسانی فوری استفاده می کنند یا قصد استفاده از آنها را دارند. علاوه بر این، 61٪ از شرکت ها از هوش مصنوعی برای بهینه سازی ایمیل ها استفاده می کنند، در حالی که 55٪ از هوش مصنوعی برای خدمات شخصی سازی شده، مانند توصیه های محصول استفاده می کنند.

کسب و کارها همچنین از هوش مصنوعی برای محتوای نوشتاری طولانی مانند کپی وب سایت (42٪) و تبلیغات شخصی (46٪) استفاده می کنند. هوش مصنوعی به مدیریت تماس های تلفنی نفوذ کرده است، زیرا 36 درصد از پاسخ دهندگان از هوش مصنوعی در این حوزه استفاده می کنند یا قصد استفاده از آن را دارند و 49 درصد از هوش مصنوعی برای بهینه سازی پیام های متنی استفاده می کنند. با ادغام روزافزون هوش مصنوعی در کانال‌های تعاملی متنوع با مشتری، تجربه کلی مشتری کارآمدتر و شخصی‌تر می‌شود.

فرآیندهای کسب و کار هوش مصنوعی در حال بهبود است

هوش مصنوعی به شرکت ها این امکان را می دهد که زیرک تر و سازنده تر شوند. بر اساس نظرسنجی Forbes Advisor، هوش مصنوعی برای استفاده در جنبه های مختلف مدیریت کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد یا برنامه ریزی می شود. تعداد قابل توجهی از مشاغل (53٪) از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای تولید استفاده می کنند، در حالی که 51٪ از هوش مصنوعی برای اتوماسیون فرآیند و 52٪ از آن برای کارهای بهینه سازی موتور جستجو مانند تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند.

شرکت‌ها همچنین از هوش مصنوعی برای تجمیع داده‌ها (40%)، تولید ایده (38%) و به حداقل رساندن خطرات ایمنی (38%) استفاده می‌کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی برای ساده‌سازی ارتباطات داخلی، برنامه‌ها، ارائه‌ها و گزارش‌ها (46 درصد) استفاده می‌شود. کسب و کارها از هوش مصنوعی برای نوشتن کد (31٪) و کپی وب سایت (29٪) استفاده می کنند.

اکثر صاحبان مشاغل انتظار دارند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر تجارت آنها داشته باشد.

اکثر صاحبان مشاغل فکر می کنند هوش مصنوعی برای کسب و کار آنها مفید خواهد بود. تعداد قابل توجهی از پاسخ دهندگان (64٪) پیش بینی می کنند که هوش مصنوعی روابط با مشتری را بهبود می بخشد و بهره وری را افزایش می دهد، در حالی که 60٪ انتظار دارند هوش مصنوعی رشد فروش را افزایش دهد.

هوش مصنوعی به عنوان دارایی برای بهبود تصمیم گیری (44٪)، کاهش زمان پاسخ (53٪) و اجتناب از اشتباهات (48٪) تلقی می شود. کسب و کارها همچنین انتظار دارند که هوش مصنوعی به آنها در صرفه جویی در هزینه ها (59٪) و ساده سازی فرآیندهای شغلی (42٪) کمک کند.

نتیجه

هوش مصنوعی و ابزارهایی مانند چت جی پی تی ChatGPT به طور فزاینده ای در چشم انداز کسب و کار مهم می شوند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که کسب‌وکارها هوش مصنوعی را برای کاربردهای مختلفی مانند خدمات مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و امنیت سایبری اتخاذ می‌کنند. آنها همچنین بر بهبود تجربه مشتری از طریق خدمات شخصی‌سازی شده، پیام‌رسانی فوری و تبلیغات اختصاصی تمرکز می‌کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی فرآیندهای تجاری داخلی مانند تجمیع داده ها، اتوماسیون فرآیند و وظایف سئو را بهبود می بخشد.

در حالی که نگرانی هایی مانند وابستگی به فناوری و کاهش نیروی کار بالقوه وجود دارد، اکثر صاحبان مشاغل تأثیر مثبتی را از اجرای هوش مصنوعی پیش بینی می کنند. مزایای پیش‌بینی‌شده ChatGPT، مانند تولید سریع محتوا، شخصی‌سازی تجربیات مشتری و ساده‌سازی فرآیندهای شغلی، پتانسیل تحول‌آفرین هوش مصنوعی را در جنبه‌های مختلف کسب‌وکار نشان می‌دهد.

24 آوریل 2023

تارنمای فوربس

برگردان و کوتاه سازی علی اصغر شهدی

[email protected]