انتخاب تاریخ:   /  /   
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
شکل‌گیری فساد در دولت‌های دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات، احمدی‌نژاد و روحانی
ضرورت دوری سازمان‌های بین‌المللی از مسائل سیاسی
لوایح FATF همچنان در کما!
پنج توصیه راهبردی رهبر انقلاب به دولت
دولت در ایستگاه 1400
دعوت گزینشی از روزنامه‌ها در نشست با رئیس‌جمهور
تأثیر رابطه امارات و اسرائیل بر ژئوپلتیک منطقه و منافع ملی ایران
80 درصد داخلی؛ 20 درصد خارجی
کناره‌گیری داوطلبانه «شینزوآبه» از قدرت با کارنامه‌ درخشان
دلایل و پیامدهای کاهش نرخ زاد و ولد در کشور
تلاش نخست‌وزیر عراق برای ایجاد توازن در روابط با ایران، ایالات‌متحده و کشورهای عربی
آموزش عادلانه برای همه
صادرات بنزین ایران افزایش‌یافته است
کشور در میانه بحران‌ها؛ چه باید کرد؟
آقای روحانی به فکر جان مردم باشید و سنجیده سخن بگویید
تجمع اخیر مسافران وضعیت را وخیم کرد
دیدار اعضای گروه 1+4 به‌رغم فشارهای آمریکا
نقش ایالات‌متحده در نزدیکی ایران به چین
گزینه‌های مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400
ایران اجازه بازرسی یکی از دو محل توافق شده را داده است
معنای معامله امارات و اسرائیل برای خاورمیانه چیست؟
ناگفته‌های محمد هاشمی از نگرش هاشمی رفسنجانی به مردم
دشمن می‌خواست به بهانه کرونا کشور را تعطیل کنیم
سخنی با علیرضا پناهیان
اهداف پیدا و پنهان سفر گروسی به تهران
حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از حاکمیت عراق
سازماندهی پسماندهای شمال با مخالفت مجلس دهم به سرانجام نرسید
۱۷ شهریور؛ فریاد آزادی‌خواهی و مبارزه با استبداد
افتتاح دو خط لوله سراسری انتقال گاز
تحلیل اجتماعی بازارهای سرمایه‌گذاری و پیامدهای آن برای ثروتمندان و فقرا
دست رد انگلستان، آلمان و فرانسه بر سینه ایالات‌متحده
پشت‌صحنه هجمه به دولت و نادیده گرفتن دستاوردهای آن چیست؟
شناسایی عوامل خرابکاری در سایت نطنز
پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات پس از دولت مصدق
اعتیاد سازمان سیا به ادامه جنگ در افغانستان
حاشیه‌های سخنان رئیس بنیاد مستضعفان در فضای مجازی
مزیت‌های شکسته‌شدن انحصار وکالت در پرونده‌های مفاسد اقتصادی و دادگاه‌های انقلاب
برجام، مکانیسم ماشه و مخالفت‌های داخلی و خارجی
فروش نفت در برابر غذا ودارو ممکن نیست
هند جاده جدید ابریشم خود را از درون منفجر می‌کند
کارنامه مجلس یازدهم پس از صد روز؛ آیا سناریوی 84 در 1400 تکرار خواهد شد؟
آیت‌الله العظمی یوسف صانعی به ملکوت اعلا پیوست
طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری محدودکننده جمهوریت است
برجام توسط ستون پنجم داخلی طراحی شد!
تأثیر حملات 11 سپتامبر بر حس امنیت در آمریکا‌
ضرورت تغییر نگاه به چالش بی‌اعتمادی، مسائل منطقه‌ای و فرهنگ و تکنولوژی
یک‌تیر و دونشان آمریکا در نشست صلح افغانستان
تاثیر اتفاقات جدید خاورمیانه بر سیاست‌های ایران و ایالات متحده
مانورهای نظامی سالانه ایران در تنگه هرمز
دلایل لغو سفر وزیر امور خارجه به اروپا
بیشتر
کد خبر: 82450 | تاریخ : ۱۳۹۹/۵/۱۴ - 00:19

ستاره صبح-پیروز حناچی، شهردار تهران صبح دیروز در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها در پاسخ به سؤال در خصوص شیوع کرونا و تحمیل شدن هزینه‌های زیاد به شهر تهران و کاهش درآمدهای مدیریت شهری و برنامه مدیریت شهری برای ماه‌های مانده از سال و گذر از این بحران گفت: شیوع کرونا دو مشکل برای تهران ایجاد کرد؛ اولاً کمبود درآمد و سپس افزایش هزینه‌ها؛ البته این تنها مختص تهران نبوده است، بلکه همه شهرها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بسیاری از مراکز ما تعطیل شدند. رعایت فاصله فیزیکی معنایش برای ما استفاده از ظرفیت کمتر و با همان ناوگان قبلی است و در حال حاضر ناوگان مترو با 50 درصد ظرفیت و اتوبوس‌رانی هم با 50 درصد ظرفیت آن فعالیت می‌کنند؛ البته دولت‌های دیگر از مدیریت‌های شهری خود در این‌گونه موارد حمایت می‌کنند که البته شهر تهران و مدیریت آن به لحاظ مشکلات اقتصادی از این کمک و حمایت محروم بوده است. وی ادامه داد: البته اینکه تنها توانسته‌ایم 30 درصد بودجه را محقق کنیم هم درست نیست و در بخش نقد تا امروز 70 درصد داشتیم، اما در بخش غیر نقد مشکلاتی داشته‌ایم. دراین‌ارتباط تلاش کردیم و لایحه دوفوریتی به شورا تقدیم کردیم که در شورا تصویب‌شده، اما بندهایی از آن به دلیل اینکه دستگاه‌های نظارتی نقطه نظراتی داشتند در حال بررسی است. وی گفت: ممیزی جدیدی برای شهرداری تهران در نظر داریم، زیرا آخرین ممیزی مربوط به سال 86 بود. تلاش شده تا هزینه‌های جاری کاهش پیدا کند و از سوی دیگر تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنیم. از سوی دیگر تلاش شد تا پول ناشی از اوراق مشارکت‌های سال 97 و 98 را نقد کنیم که این مهم  هم تأثیر به سزایی در ادامه فرآیندهای ما خواهد داشت.
شهردار تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص پیگیری پرونده‌های فسادهای گذشته و راکد ماندن آن‌ها گفت: در خصوص پرونده‌های فساد و تخلفات، پیگیر احقاق حقوق شهر و شهروندان هستیم و بی‌سروصدا این موضوع را تعقیب می‌کنیم و اصرار نداریم که موضوع را جار بزنیم.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که اوراق مشارکت نقد شده اخیر در کدام بخش از مدیریت شهری استفاده خواهد شد، گفت: قرار است بخشی از پول اوراق خرج سیگنالینگ خطوط مترو شود.
حناچی در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم حضورش در جلسات هیئت دولت و همچنین سخنان رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه حضور شما تأثیری هم در پیشبرد برنامه‌های مدیریت شهری نداشته است، گفت: حضور شهردار تهران در هیئت دولت قانون نیست و شهردار تهران عضو هیئت دولت نیست. لازم به ذکر است که حضور شهردار تهران در هیئت دولت هم برای دولت و هم برای شهرداری تهران مثبت بوده است و برای هر دو طرف خوب خواهد بود. به نظرم حضور من در هیئت دولت باعث خیروبرکت‌هایی برای شهر تهران شده است. از سوی دیگر دولت هم به حضور شهردار تهران به‌عنوان شهردار پایتخت نیازمند است؛ اما ازلحاظ قانونی شهردار تهران عضو هیئت دولت نیست. در دولت هشتم و نهم هم شهردار تهران هیچ زمانی در هیئت دولت شرکت نمی‌کرده‌اند؛ البته در مسئله سیل 98 در استان‌های غربی و در خیلی از موارد دیگر نشان داده شد که حضور شهردار در هیئت دولت می‌تواند به نفع دولت هم باشد. جمع‌بندی همه این موضوعات به این معناست که هم دولت و هم شهرداری به تعامل با یکدیگر نیاز دارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من رفتار تند و طلبکارانه را نمی‌پسندم و مذاکره و رفتار منعطف را بیشتر می‌پسندم.
شهردار تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع محله جماران که دیروز نیز در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار داشته است، گفت: جماران فقط یک محله نیست و  بیشتر شبیه ایران است. اتفاقی که در جماران افتاده است را می‌شود از زبان حتی خارجی‌ها هم شنید. برای مثال هنگامی‌که نماینده گورباچف به دیدار امام در جماران آمده است، نوشته که وقتی از ماشین پیاده شدم انتظار داشتم به سرسرایی بزرگ وارد شوم که درنهایت به کاخی منتهی می‌شود، اما وارد روستایی شدم و در خانه‌ای معمولی وارد شدم. مثال دیگر اینکه وقتی فیدل کاسترو هم به ایران آمد گفت شما در انتقال شعار به دنیا ضعیف عمل کردید و ساده زیستی رهبر جهانی را به گوش مردم نرساندید.
وی تأکید کرد: به نظر من باید با جماران در سه سطح برخورد کرد؛ ابتدا سطح جهانی است که باید این ساده زیستی حفظ و به جهانیان منتقل شود. سطح دوم سطح ملی است که باید ثبت شود و حریمی برای آن در نظر گرفته شود و سطح سوم سطح منطقه‌ای است.
حناچی در خصوص بازگشت املاک نجومی شهرداری تهران گفت: 3 هزار ملک از املاک شهرداری در اختیار غیر بود که 50 درصد آن در اختیار فضاهای اجتماعی شهر بود. برخی شاید مصوبه شورای شهر را نداشته باشند، برای همین هیئت سه‌نفره تشکیل شد تا تشخیص بدهند کدام املاک باید بازپس‌گیری شوند. تعداد زیادی از املاک امروز پس گرفته‌شده که در برخی از موارد حتی با همکاری دادستانی تهران این موضوع رخ‌داده است.
وی در خصوص فروش املاک هم گفت: ما معمولاً به شکل مزایده عمل می‌کنیم و سازمان املاک با برگزاری مزایده‌هایی این اقدام را انجام می‌دهد؛ البته برخی از مزایده‌ها متقاضی محدود دارند.
شهردار تهران در خصوص لغو طرح ترافیک گفت: به نظر ما لغو طرح ترافیک تأثیری در کاهش شیوع کرونا نخواهد داشت، زیرا کشورهای توسعه‌یافته هم امروز نه‌تنها طرح ترافیک را کاهش نداده‌اند بلکه سخت‌گیری‌های بیشتری هم داشته‌اند.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص تخصیص بودجه از سوی ستاد ملی کرونا به امر توسعه حمل‌ونقل عمومی گفت: برای 500 دستگاه بازسازی اتوبوس اعتباراتی گرفته‌شده است. اتوبوس از آن مواردی است که به‌راحتی بازسازی و نوسازی می‌شود. در گذشته هم این اتفاق افتاده است.
حناچی در پاسخ به این سؤال که چرا شورای عالی شهرسازی، شورای شهر و مدیریت شهری تهران که سه ضلع یک مثلث طلایی هستند که می‌توانند طرح تفصیلی را بازنگری کنند، از این فرصت استفاده نمی‌کنند، گفت: بخشی از طرح در حال بازنگری است و قرار نیست همه طرح بازنگری شوند.
وی همچنین در خصوص سرانجام دستورش مبنی بر  استفاده از رنگ در شهر گفت: هنوز هم این دستور دنبال می‌شود و سازمان زیباسازی در حال تهیه دستورالعمل است.
وی بابیان این‌که اگر از تهرانی‌ها بپرسید که شهرمان چه رنگی است عمدتاً می‌گوید خاکستری و این در حالی است که خیلی از فضاهای شهری با ایده رنگ می‌تواند متنوع شود، ادامه داد: بسیاری از تونل‌ها زیرگذرها و دیوارهای ساده در سطح شهر با عنصر رنگ می‌تواند دارای ریتم شوند و این در حالی است که حتی تونل‌های مترو می‌تواند محل تبلیغات تأثیرگذار و درآمدزا باشد که در سایر کشورها تبلیغات به درون تونل‌های مترو رفته و ما هم در حال تعقیب این مسئله هستیم.
شهردار تهران در خصوص ورود پله‌های برقی نیز گفت: یک ‌بخشی از مشکل درون‌سازمانی است و یک‌بخشی هم مشکل ناشی از عدم ورود پله‌های برقی به دلیل تحریم‌ها هستند.

 

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.