انتخاب تاریخ:   /  /   
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به مناسبت روز «خبرنگار»
سینمای ایران در شوک از دست دادن ماه‌چهره خلیلی
چقدر راه در تاریخ آمده‌ایم؟
نظر آیت‌الله صانعی درباره نذر و عزاداری محرم
آیا مطبوعات کاغذی به انتهای راه فعالیت خود رسیده‌اند؟
کرونا جان کارگردانِ « عروس آتش» را گرفت
فتوای مهم آیت‌الله سیستانی درباره چگونگی برگزاری مراسم محرم در شرایط کرونایی
آقای وزیر بهداشت، مسئولیت برگزاری یا عدم برگزاری عزاداری ها اکنون با شماست
تخطی از نکات بهداشتی در مراسم محرم ممکن است به افزایش تلفات کرونا بینجامد
پهلوان رسول‌بخش زنگشاهی از مفاخر و نام‌آوران عرصه موسیقی نواحی کشور درگذشت
نقش مثبت رسانه‌ها در باورپذیری مردم نسبت به خطر ویروس کرونا
12 سال از درگذشت «هامون» سینمای ایران گذشت
کتاب «خیلی زیاد و همیشه ناکافی» به قلم برادرزاده ترامپ طوفان به پا کرد
روایت سینماداران از حال و هوای سینماها در شرایط کرونایی
دل نوشته همسر «مریم میرزاخانی» در سومین سالگرد درگذشت او
بیشتر
کد خبر: 82373 | تاریخ : ۱۳۹۹/۴/۳۰ - 00:50

ستاره صبح-

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در جمع مدیران خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به کارکرد رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، ضمن تشریح راهکارهای ماندگاری رسانه‌های چاپی تأکید کرد:‌ باور من این است که هیچ رسانه‌ای جای رسانه دیگری را نخواهد گرفت.  حتی رسانه‌های چاپی اگر محتوای متناسب با تقاضای مخاطب تولید کنند، ماندگار خواهند بود، همان‌طور که در دنیا این اتفاق افتاده، زیرا تقاضا برای آن‌ها وجود خواهد داشت؛ آنچه اهمیت دارد مهارت‌های تولید، پردازش اطلاعات و ایجاد ارزش‌افزوده در تولید محتواست.
محمد خدادی گفت: رسانه‌ها زمانی قدرتمند می‌شوند که اولویت فعالیتشان را بر تقویت مهارت‌ها  بگذارند و در کنار پوشش رویدادها، به سوژه و تولید محتوای هدفمند نیز توجه کنند. وی بابیان اینکه رسانه‌ها به کمیت‌گرایی باخته‌اند اظهار داشت: نقطه‌ضعف جریان رسانه‌ای در کشور ما این است که گرفتار کمیت شده‌اند و ازنظر کیفی آن‌چنان‌که باید مهارت‌های تولید محتوا و مدیریت اطلاعات را ارتقا نداده‌اند.
دستاوردها به‌جای تبلیغ به تبیین نیاز دارند
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره رسالت رسانه‌ها در هر کشوری برای فعالیت در چارچوب منافع ملی اظهار داشت: دولت و کلیت نظام برای معرفی دستاوردها و کارهای بزرگی که انجام‌شده نیازمند تبلیغ نیستند و چنین سفارشی هم نمی‌کنند. دستاوردها و فعالیت‌ها به‌جای تبلیغ به تبیین، آن‌هم با استفاده از مهارت‌های حرفه‌ای رسانه‌ای با تولید محتوای ارزشمند از طریق پردازش اطلاعات نیاز دارند که در هر کشوری این کار انجام می‌شود.
خدادی با طرح این پرسش که آیا خبرگزاری‌های آمریکایی سیاست‌ها