انتخاب تاریخ:   /  /   
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
راهبردهای مقابله با تحریم‌ها
سخنان بی‌پرده شهردار تهران درباره مشکلات پایتخت در روزهای کرونایی
ایران خواهان عراقِ عزتمند و مستقل است
آقای روحانی آیا حفظ جان مردم مهم است یا برگزاری کنکور و مراسم عزاداری؟
چین ایران را شریک راهبردی نمی‌داند
توافق پیشنهادی چین و ایران خبر بد برای اسرائیل
آیا گشایش درراه است؟
نادیده گرفتن افکار عمومی در سیاست چرخش بیشتر به شرق، چرا؟
کوه دماوند و جنگل‌های هیرکانی جزء «انفال» است و قابل‌وقف یا واگذاری نیست
هاشمی رفسنجانی نتوانست دانشگاه آزاد را وقف کند، جنگل‌های هیرکانی چطور وقف شدند؟
صنایع فولاد و پتروشیمی، خط مقدم جنگ اقتصادی
حیف‌ومیل ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو
سیاست واشنگتن تهدید است
ورود قضایی به تخلفات لواسانات
تداوم صادرات نفت از ایران به چین
نظر آیت‌الله صانعی درباره نذر و عزاداری محرم
تورم، اغنیا و فقرا را نگران و امنیت ملی و سرمایه اجتماعی را به‌خطر می‌اندازد
دست بالای چین در تجارت با ایران به دلیل عدم تصویب لوایح FATF
سرعت انتشار کرونا در اجتماعات بالا است
امنیت ملی و سرمایه اجتماعی
الیوت آبرامز افراطی که جایگزین برایان هوک شد، کیست؟
تأثیر سیاست از «درون» و «برون» بر اقتصاد و زندگی مردم
پیش نویس قطعنامه آمریکا، توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد
جایگزین تفاهم نامه ایران و چین چیست؟
عدم برگزاری مراسم حج در مکه و برگزاری محرم در ایران
اختلاف‌نظر کارشناسی درباره گشایش اقتصادی وجود دارد
خشونت و نابرابری ساختاری در آمریکا
فتوای مهم آیت‌الله سیستانی درباره کرونا
واکنش‌ها به سخنان رئیس بنیاد مستضعفان
اسرائیل با سلاح جدید خود بیروت را ویران کرد
حق اعتراض، «خودی» و «غیرخودی» ندارد
تهدید هواپیمای مسافربری ماهان
آقای فتاح اول شفافیت، بعد بازپس‌گیری اموال بنیاد که در دست افراد حقیقی یا حقوقی هستند
خریداران دوره جدید املاک طاغوطیان چه کسانی هستند؟
چرا سه محکوم اعتراضات آبان98 نباید اعدام شوند؟
نامگذاری یک خیابان به نام «مهندس مهدی بازرگـان» در تهـران
تاثیر تنفس عمیق بر درمان بیماران مبتلابه کروناویروس
واکنش ترکان و مطهری به سخنان امام‌جمعه پردیسان قم
گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور
اهداف سفر نخست‌وزیر جدید عراق به ایران
اهداف سفر الکاظمی به تهران، ریاض و واشنگتن چیست؟
واکنش ها به # اعدام_ نکنید
بین اعتراض و اغتشاش تفاوت وجود دارد، صدای اعتراض باید شنیده شود
دلایل پیدا و پنهان سفر ظریف به بغداد، سفر الکاظمی به ریاض، تهران و واشنگتن
قانون باید به نفع فقرا و غیر قدرتمندان تفسیر شود
برای دفع فساد و ایجاد امنیت به‌جای حدود می‌توان از مجازات جایگزین تعزیری استفاده کرد
پشت صحنه روند شتابان افزایش نرخ ارز در بازارهای ایران چیست؟
اگر شیوع کرونا افزایش یابد، زیرساخت‌های درمانی پاسخگو نخواهد بود
اختصاص کارت خـرید به سه دهک‌ پائین جامعه
تلاش‌های ایالات‌متحده و اسرائیل علیه ایران
بیشتر
کد خبر: 82366 | تاریخ : ۱۳۹۹/۴/۳۰ - 00:35

ستاره صبح-

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه شدید از بی‌توجهی افراد مسئول و نهادهای مختلف به امر مهم توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت بر ضرورت افزایش ظرفیت آن و توجه به حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یکی از گلوگاه‌های انتقال ویروس کرونا تأکید و تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران را موجب شرمندگی مسئولان عنوان کرد. «محسن هاشمی» روز یکشنبه در ابتدای دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: موج جدید بیماری کرونا موجب افزایش ابتلا، شرایط حاد بیماری و درگذشت شهروندان شده است. متأسفانه هم در بعد خود مراقبتی مردم و رعایت فاصله اجتماعی و هم از منظر تمهیدات مدیریتی کشور با چالش مواجه هستیم. اگر با همین روند هفته‌های اخیر شیوع کرونا افزایش یابد، زیرساخت‌های درمانی و سلامت کشور پاسخگوی بیماران نخواهد بود. وی بابیان اینکه در این شرایط حمل‌ونقل عمومی یکی از گلوگاه‌های انتقال ویروس کروناست، اظهار داشت: با توجه به عدم تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی واداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل‌ونقل عمومی است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر با کاهش منابع و اعتبارات، کمبود ناوگان عمومی بشدت احساس می‌شود. به گفته وی، روز گذشته و با تحویل آخرین قطارهای در دست‌ساخت شرکت واگن سازی تهران، این کارخانه مهم داخلی به دلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت ۶۵۰ واگن که مدت‌هاست در چرخه بوروکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد. وی افزود: تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران که بیش از هزار واگن را برای متروی تهران تولید کرده است، باوجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو در سال جهش تولید باید موجب شرمندگی مسئولان مربوطه شود. هاشمی اظهار داشت: از شهردار تهران خواهش می‌کنم به‌فوریت قرارداد چند ده واگن را با کارخانه واگن سازی امضا کنند و از منابع ریالی شهرداری پول بدهند تا بدنه‌ها و آرایه‌گری داخلی واگن‌ها ساخته شود. وی بابیان اینکه طوری باید عمل شود که این کارخانه از فعالیت نماند، گفت: زشت است که کارخانه‌ای با ۵۰۰ نفر نیرو در شهرداری تهران بخوابد.

انتظارات شهروندان
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بابیان اینکه انتظار روشن شهروندان تهرانی از مسئولان بانک مرکزی و وزارت نفت، تسریع و تسهیل در بخش اعتبارات حمل‌ونقل عمومی تهران است، گفت: درصورتی‌که بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تأمین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار که مربوط به سال ۱۳۹۸، خواهد بود، باطل خواهد شد و وضعیت فعلی اتوبوس و متروی تهران نیز با چالش مواجه می‌شود. هاشمی تأکید کرد: از وزارت نفت نیز که سرانجام در سال گذشته پرداخت یارانه ناشی از صرفه‌جویی سوخت توسط مترو را بر اساس مصوبه شورای اقتصاد از سال گذشته آغاز کرده است درخواست داریم با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی در مترو، در معیار پرداخت یارانه که بر اساس شرایط پیک مسافری قبل از کرونا بوده است تجدیدنظر کرده و مبنای محاسبه پرداخت یارانه را در مترو با شرایط جدید و لزوم رعایت فاصله اجتماعی مورد تجدیدنظر قرار دهد.

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.