انتخاب تاریخ:   /  /   
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
چگونه می‌توان از تهدید کرونا فرصت ساخت؟
منشأ نوسان قیمت ارز داخلی است یا خارجی؟
جزییات واریز مابه‌التفاوت‌ افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
آیا افزایش قیمت‌ها ترمز د‌ارد‌ یا خیر؟
دلایل افزایش قیمت مسکن
دلایل کاهش ارزش پول ملی چیست؟
دلیل نوسان و افزایش نرخ ارز چیست؟
آغاز احداث استراتژیک‌ترین طرح ملی انتقال انرژی
شوک ارزی بی‌سابقه
سوءمدیریت، وجود ساختارهای نامناسب اقتصادی و تحریم‌ها، دلیل نوسان قیمت‌هاست
سرنوشت خانه‌های خالی چه می‌شود؟
رشد شاخص بورس؛ صعود قیمت ارز و سکه
معرفی متخلفان ارزی به مردم
افزایش اجاره‌بهای مسکن متأثر از نرخ تورم است، نه تعیین قیمت دستوری
واکنش وزارت نفت به اتهامات خبرگزاری فارس
افزایش سود نرخ بانکی به 22 درصد
صعود سکه؛ عقب‌نشینی دلار
تاثیر تنش‌های اقتصادی و سیاسی بر افزایش قیمت طلا
راهکار «جهش تولید» چیست؟
صعود ارز، سکه و بورس
واگذاری 330 هزار مسکن یکم
مشوق‌های ویژه برای صادرکنندگان ارزی
تحلیل جامعه‌شناختی از پروند‌ه اکبر طبری
سکه د‌ر کانال 10 میلیون د‌لار د‌ر مرز 22 هزار تومان
تدوین استراتژی اقتصاد در شرایط کرونا
ضرورت«قرنطینه کامل» کشورها
پشت‌صحنه افزایش 26درصدی «شاخص فلاکت» در سال98 چیست؟
سـرپا ایسـتاده‌ایـم و تسلیم نخواهیم ‌شد
طرح خانه‌های خالی زیر تیغ مالیات سنگین
مقررات برگشت ارزهای صادراتی
بیشتر
کد خبر: 82032 | تاریخ : ۱۳۹۹/۲/۲۳ - 00:08
عامل 40 درصد تصادفات، خودروها هستند
در گزارش کمیسیون اصل 90 درباره خودرو عنوان شد

عامل 40 درصد تصادفات، خودروها هستند

اشاره: بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نشست علنی روز گذشته در مورد مشکلات، آسیب‌ها و چالش‌های مرتبط با صنعت خودرو و طرز کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های خودروساز داخلی پیشنهاد‌هایی را ارائه داد و نسبت به کیفیت، ایمنی و آلایندگی خودروهای تولید داخل هشدار داد و گفت: 40 درصد تصادفات جاده‌ای طبق گزارش‌ها پلیس راهور به دلیل ضعف بدنه خودرو بوده است. وی تأکید کرد: بیش از 16 هزار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای، 5 هزار و 441 مرگ سرنشینان پراید و 3 هزار و 866 سرنشینان پژو 405 بوده است. گزارش کمیسون اصل 90 برای رسیدگی تخلفات خودروسازان به قوه قضائیه ارجاع شد.گزیده‌ای از متن این گزارش را در ادامه می‌خوانید.

ستاره صبح-

 «در کشور ما صنعت خودروسازی به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی همیشه در زمره صنایع مادر و استراتژیک بوده و صنعت خودروسازی به‌عنوان مهم‌ترین شاخص اقتصادی پس از صنعت نفت و گاز همواره موردتوجه و حمایت سیاست‌گذاران قرارگرفته است، امانگاه‌های غیر کارشناسی، کوتاه‌مدت باعث شده در حال حاضر این صنعت استراتژیک با مشکلات جدی روبرو شود و خودروهای تولیدی از جهات مختلف مانند کیفیت، تنوع، ایمنی و قیمت از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و نتوانسته رضایت مشتریان داخلی خود را کسب کند. در این گزارش تلاش شده تا مشکلات و چالش‌های صنعت خودروسازی کشور به‌ویژه علل نامتعارف افزایش قیمت خودروهای وارداتی و تولید داخل تبیین و پیشنهاد‌هایی ارائه شود.
الف) آسیب‌ها و مشکلات صنعت خودروسازی، تولید داخل
1- کیفیت، ایمنی و آلایندگی خودروهای تولید داخل و خسارات ناشی از آن
مقام معظم رهبری در بازدید از شرکت ایران‌خودرو در سال 1389 بخش اصلی توصیه‌های حکیمانه خود را به بحث کیفیت خودرو اختصاص داد که متأسفانه این رهنمود در عمل اجرایی نشد. مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کیفیت خودرو و کاهش مصرف سوخت در مورخ 26 اردیبهشت‌ماه 1389 قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی را تصویب و مطابق این قانون وزارت صمت مکلف شد ظرف مدت 3 ماه از این تاریخ، برنامه و سیاست‌های خود را برای ارتقای کیفیت خودرو و کاهش مصرف سوخت و اجرای سیاست‌های 51 گانه ون قطعات موردنیاز قطعه سازان و استانداردهای ایمنی و آلایندگی را تهیه و پس از تصویب هیئت‌وزیران به مراجع ذی‌ربط ابلاغ کند. پایین بودن کیفیت خودرو قطعات، آلایندگی بالا از مسائل و مشکلات خودروسازان بوده و گزارش‌های واصله گویای این واقعت است که محصولات تولیدی ایران‌خودرو و سایپا از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و مشکلاتی را برای مشتریان به وجود آورده است.

مشکلات ایران‌خودرو 
و سایپا برای مردم
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گزارش از چالش‌های صنعت خودرو گفت: بالا بودن قیمت خودرو و قطعات آن، ایمنی پایین و آلایندگی بالا گویای این واقعیت است که محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.به گزارش راه دانا؛ بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در کشور ما صنعت خودروسازی بعد از صنعت نفت موردحمایت کارشناسان و سیاست‌گذاران بوده است درحالی‌که این صنعت استراتژیک در حال حاضر مشکل کیفیت، ‌ایمنی و قیمت دارد و عملاً نتوانسته رضایت مشتریان داخلی خود را تأمین کند.وی گفت: رشد فزاینده قیمت خودروهای تولیدی و وارداتی و برخی سیاست‌گذاری‌های این حوزه باعث شده کمیسیون اصل 90 این موضوع را بررسی و علت افزایش قیمت نامتعارف خودروهای وارداتی را ارزیابی کند.پارسایی خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت خودرو و قطعات آن، ایمنی پایین و آلایندگی بالا گویای این واقعیت است که محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.وی گفت: 40 درصد تصادفات جاده‌ای طبق گزارش‌ها پلیس راهور به دلیل ضعف بدنه خودرو بوده است و بااینکه از سال 88 سامانه مربوط به ترمز ای‌بی‌اس بر روی خودرو نصب‌شده است ولی سامانه ترمز ای‌بی‌اس ترمز الکترونیکی خودرو نصب نشده است. دلیل فوت 56 درصد جان‌باختگان جاده‌ای ضربه سر بوده است.سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی خاطرنشان کرد:‌ از بیش از 16 هزار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای 5 هزار و 441 مرگ سرنشینان پراید و 3 هزار و 866 سرنشینان پژو 405 بوده است. 300 هزار مصدوم سالیانه هم به دلیل نقص ایمنی خودروها بوده است.

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.