انتخاب تاریخ:   /  /   
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
راهکار مهار قیمت پرنوسان خودرو
افت و خیز ارز، سکه ، خودرو ، بورس
راهکار از بین بردن فساد ارز و خودرو چیست؟
نبود اراده لازم در بانک مرکزی؛ دلیل نوسان قیمت ارز، سکه، خودرو و دیگر کالاها
تلاطم در بازارها
رسیدگی به افزایش قیمت خودرو و برخورد با عاملان گرانی آن
مردم با شناخت در بورس سرمایه‌گذاری کنند تا سرمایه‌شان مثل برف آب نشود
حذف چهار صفر از پول ملی باعث افزایش تورم می‌شود
صعود قیمت سکه و ارز
فراهم بودن بستر فساد و زنجیره واسطه‌گری؛ دلیل اصلی افزایش نجومی قیمت خودرو
آشفتگی در بازارها
ضرورت حفاظت از اعتماد مردم به بازار سرمایه
شاخص بورس 7 رقمی شد
پلیس در تعقیب محتکران خودرو
کرونا تولید نفت درکشور را متوقف نکرده است
پشت‌صحنه افزایش قیمت مسکن مهر
عامل 40 درصد تصادفات، خودروها هستند
اماواگرهای هدف‌گذاری بانک مرکزی برای کنترل تورم تا 22درصد؟
جزییات تازه از فساد زوج جوان
نمایش قدرت ایران در تجارت دریایی و نفتی با ونزوئلا
تورم سال حداکثر ۲۲ درصد
پیدا و پنهان نوسان «خودرو»، «دلار» ، «بورس»
ترمز بورس در آستانه ورود به کانال یک‌میلیون واحد کشیده شد
بهشتی به نام «خائیز» در حال سوختن و خاکستر شدن است
تأثیر تورم بر تولید
بیشتر
کد خبر: 82032 | تاریخ : ۱۳۹۹/۲/۲۳ - 00:08
عامل 40 درصد تصادفات، خودروها هستند
در گزارش کمیسیون اصل 90 درباره خودرو عنوان شد

عامل 40 درصد تصادفات، خودروها هستند

اشاره: بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نشست علنی روز گذشته در مورد مشکلات، آسیب‌ها و چالش‌های مرتبط با صنعت خودرو و طرز کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های خودروساز داخلی پیشنهاد‌هایی را ارائه داد و نسبت به کیفیت، ایمنی و آلایندگی خودروهای تولید داخل هشدار داد و گفت: 40 درصد تصادفات جاده‌ای طبق گزارش‌ها پلیس راهور به دلیل ضعف بدنه خودرو بوده است. وی تأکید کرد: بیش از 16 هزار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای، 5 هزار و 441 مرگ سرنشینان پراید و 3 هزار و 866 سرنشینان پژو 405 بوده است. گزارش کمیسون اصل 90 برای رسیدگی تخلفات خودروسازان به قوه قضائیه ارجاع شد.گزیده‌ای از متن این گزارش را در ادامه می‌خوانید.

ستاره صبح-

 «در کشور ما صنعت خودروسازی به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی همیشه در زمره صنایع مادر و استراتژیک بوده و صنعت خودروسازی به‌عنوان مهم‌ترین شاخص اقتصادی پس از صنعت نفت و گاز همواره موردتوجه و حمایت سیاست‌گذاران قرارگرفته است، امانگاه‌های غیر کارشناسی، کوتاه‌مدت باعث شده در حال حاضر این صنعت استراتژیک با مشکلات جدی روبرو شود و خودروهای تولیدی از جهات مختلف مانند کیفیت، تنوع، ایمنی و قیمت از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و نتوانسته رضایت مشتریان داخلی خود را کسب کند. در این گزارش تلاش شده تا مشکلات و چالش‌های صنعت خودروسازی کشور به‌ویژه علل نامتعارف افزایش قیمت خودروهای وارداتی و تولید داخل تبیین و پیشنهاد‌هایی ارائه شود.
الف) آسیب‌ها و مشکلات صنعت خودروسازی، تولید داخل
1- کیفیت، ایمنی و آلایندگی خودروهای تولید داخل و خسارات ناشی از آن
مقام معظم رهبری در بازدید از شرکت ایران‌خودرو در سال 1389 بخش اصلی توصیه‌های حکیمانه خود را به بحث کیفیت خودرو اختصاص داد که متأسفانه این رهنمود در عمل اجرایی نشد. مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کیفیت خودرو و کاهش مصرف سوخت در مورخ 26 اردیبهشت‌ماه 1389 قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی را تصویب و مطابق این قانون وزارت صمت مکلف شد ظرف مدت 3 ماه از این تاریخ، برنامه و سیاست‌های خود را برای ارتقای کیفیت خودرو و کاهش مصرف سوخت و اجرای سیاست‌های 51 گانه ون قطعات موردنیاز قطعه سازان و استانداردهای ایمنی و آلایندگی را تهیه و پس از تصویب هیئت‌وزیران به مراجع ذی‌ربط ابلاغ کند. پایین بودن کیفیت خودرو قطعات، آلایندگی بالا از مسائل و مشکلات خودروسازان بوده و گزارش‌های واصله گویای این واقعت است که محصولات تولیدی ایران‌خودرو و سایپا از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و مشکلاتی را برای مشتریان به وجود آورده است.

مشکلات ایران‌خودرو 
و سایپا برای مردم
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گزارش از چالش‌های صنعت خودرو گفت: بالا بودن قیمت خودرو و قطعات آن، ایمنی پایین و آلایندگی بالا گویای این واقعیت است که محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.به گزارش راه دانا؛ بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در کشور ما صنعت خودروسازی بعد از صنعت نفت موردحمایت کارشناسان و سیاست‌گذاران بوده است درحالی‌که این صنعت استراتژیک در حال حاضر مشکل کیفیت، ‌ایمنی و قیمت دارد و عملاً نتوانسته رضایت مشتریان داخلی خود را تأمین کند.وی گفت: رشد فزاینده قیمت خودروهای تولیدی و وارداتی و برخی سیاست‌گذاری‌های این حوزه باعث شده کمیسیون اصل 90 این موضوع را بررسی و علت افزایش قیمت نامتعارف خودروهای وارداتی را ارزیابی کند.پارسایی خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت خودرو و قطعات آن، ایمنی پایین و آلایندگی بالا گویای این واقعیت است که محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.وی گفت: 40 درصد تصادفات جاده‌ای طبق گزارش‌ها پلیس راهور به دلیل ضعف بدنه خودرو بوده است و بااینکه از سال 88 سامانه مربوط به ترمز ای‌بی‌اس بر روی خودرو نصب‌شده است ولی سامانه ترمز ای‌بی‌اس ترمز الکترونیکی خودرو نصب نشده است. دلیل فوت 56 درصد جان‌باختگان جاده‌ای ضربه سر بوده است.سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی خاطرنشان کرد:‌ از بیش از 16 هزار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای 5 هزار و 441 مرگ سرنشینان پراید و 3 هزار و 866 سرنشینان پژو 405 بوده است. 300 هزار مصدوم سالیانه هم به دلیل نقص ایمنی خودروها بوده است.

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.