انتخاب تاریخ:   /  /   
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بیشتر
کد خبر: 81757 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - 00:30

ستاره صبح-دکتر سید محمد میرمحمدی به‌حق ازجمله انسان‌های باصفا و فرهیختگانی بود که اختلاف دیدگاه سیاسی مانعی برای دوستی و مهربانی ایشان با دیگران نبود. هنگامی‌که ايشان نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي بودند در هیجدهم فروردين كه اولین روز کاری مجلس ششم در سال ۱۳۸۱ آغاز می‌شد بلافاصله بعد از قرائت قرآن در صحن علنی مجلس به‌آرامی کنارم نشست و گفت من برای آن رأيي که در کمیسیون تلفیق بودجه به پیشنهاد شما در خصوص راه‌آهن از شهرستان تربت‌حیدریه به سنگان و هرات داده‌ام مشکل شرعی پیداکرده‌ام به‌گونه‌ای لازم است كه با كمك ديگر دوستان در آن مصوبه تجدیدنظر کنیم با شنیدن این سخن برق از چشمانم پرید و گفتم چگونه چنين كاري ممکن است؟ شما که حامی اصلي اين طرح بودید و من در جلب نظر دوستان بعد از جناب مهندس محسن صفائی فرهانی نماينده مردم تهران که پشتیبان اصلی این طرح بودند کمترین مشکل را با شما داشتم، حالا چه پیش‌آمده است؟ و ادامه دادم با آن اشتیاقی که شما برای تصویب این طرح مهم داشتید حتماً مقام رهبری با آن مخالفت کرده‌اند که شما این‌چنین پریشان شده‌اید! مکثی کرد و با سکوتي معنادار به من نگریست که گفتم اندکی اطلاع دارم و دکتر میر محمدی ادامه داد، آره در ایام تعطیلات نوروزي که در مشهد بودیم ایشان سؤالاتی درباره آن طرح مطرح کردند و این شبهه برای من ایجادشده است.به دکتر میر محمدی گفتم تنها راه‌حل آن است که قبل از هر اقدام دیگری دیداری با رهبری فراهم شود و من اهمیت و ضرورت این طرح استراتژیک بین‌المللی را برای ایشان توضیح دهم، با مهربانی پذیرفت که در این خصوص تلاش کند و در همان لحظه عازم دفتر رهبر انقلاب گردید. کمتر از یک ساعت دیگر به صحن علنی بازگشت و گفت خدا را شکر زمینه دیدار فراهم شد. دوشنبه ساعت 11 صبح آنجا باشید تا باهم برویم. من که تحقق همه آرزوهای خودم را در خصوص این طرح مهم را درگرو مباحث و نتیجه جلسه فردا می‌دیدم دست از امور دیگر شستم و به تهیه و تنظیم مدارک و مطالب آن جلسه پراهمیت پرداختم. روز نوزدهم فروردین در هوای دل‌انگیز بهاری رأس ساعت 11 صبح دکتر میر محمدی در دفتر رهبری منتظرم بود. وارد محوطه بیت که شدیم ما را به سمت محوطه راهنمايي كردند و به آنجا که رسیدیم دیدم که رهبر انقلاب در فضاي باز بر نیمکتی نشسته‌اند و در زاویه‌ای دیگر دکتر سید طاها هاشمی و دکتر سید صادق خرازی بر روی نیمکتی دیگر قرارگرفته‌اند. بدون آنکه نزدیک شویم به احوالپرسی پرداختیم و ما دو نفر بافاصله از آن جلسه نشستیم که رهبري دعوت کردند به آن جمع سه‌نفره بپیوندیم آن‌ها درباره دانشجویان ایران در اروپا و اخبار ايران در مطبوعات آمريكا سخن می‌گفتند، با احترام و تشکر گفتم ما مزاحم بحث شما نمی‌شویم و اگر فرصت شد مطالبی را به‌صورت خصوصی عرض خواهم کرد. ایشان از آن دو نفر خواستند که آماده نماز ظهر شوند و من و دکتر میر محمدی بر همان نیمکت مقابل نشستیم. در ابتدا دكتر مير محمدي اظهار داشت پيرو مباحث راه‌آهن ايران به هرات درخواست ملاقات شده بود كه توفيق شد در محضرتان باشيم، رهبري با شنیدن کلمه هرات اندکی درباره اوضاع افغانستان سخن گفتند و از من راجع آخرین اخبار راجع به اوضاع و فعالیت‌های اسماعیل‌خان كه آن زمان والي هرات بود و برخی شخصیت‌های افغان پرسیدند، البته کمتر شخصیتی در ايران داریم که به‌اندازه ایشان از اوضاع افغانستان آگاه باشند و تحلیل‌های عميق ارائه دهند.من با نقل این جمله کلیدی آغاز کردم که شما در دیدار قبلی به من امر فرموده بودید تا می‌توانید برای امنیت و آبادانی افغانستان و به‌ویژه ولایت هرات تلاش کنید اما از تبلیغ در این خصوص بپرهیزید که ایشان فرمودند همین‌طور است و سپس من به تشریح طرح اصلی ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در شرق کشور و اهميت پروژه امتداد راه‌آهن از تربت‌حیدریه به سنگان و هرات پرداخته و اظهار کردم كه اين طرح در دولت به تصويب نرسيده و ما در مجلس پيگير آن شده‌ایم که ایشان از من پرسیدند این پروژه را در کدام ردیف بودجه سال ۱۳۸۱ قرار داده‌اید گفتم در ردیف بودجه احداث راه‌آهن مشهد به بافق و بندرعباس که بلافاصله گفتند وقتی بیش از ۷۷۰ کیلومتر پروژه در دست احداث دارید و هنوز بزرگ‌ترین پروژه عمراني شرق كشور ناتمام است چرا پروژه دیگری که بیش از ۴۰۰ کیلومتر است را مصوب كرديد و بعد هم به همان ردیف اضافه می‌کنید.آن‌وقت بود که عمق سخن دیروز دکتر و تأثیرات آن را در ارتباط ريلي بين اروپا و چين از طريق ايران و افغانستان توضيح دادم و سپس به نقش و ضرورت وجود این راه‌آهن در توسعه شرق ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که استخراج و بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن سنگان ایجاد می‌کند اشاره کردم و اینک برای این شبکه ریلی به‌زودی پنج میلیون تن بار صنعتی و معدنی فراهم خواهد شد و به همین ترتیب به دفاعيات خود ادامه می‌دادم که ایشان از میزان اعتبار و دستگاه مجری پرسیدند که گفتم با هماهنگی و دستور سردار عزیز جعفری فرمانده نیروی زمینی وقت سپاه پاسداران از مدتی قبل كه جاده دوغارون به هرات توسط قرارگاه خاتم انبيا (ص) احداث و تکمیل‌شده مطالعات و امور نقشه‌برداری راه‌آهن هرات به انجام رسيده و هم‌زمان با تصویب طرح در سال ۱۳۸۰ بخشی از عملیات زیرسازی هم شروع‌شده است. در ضمن از بودجه سال ۱۳۸۱ برای این طرح از سرفصل بودجه وزارت راه و ترابری که حضرت‌عالی نسبت به آن حساسیت فوق‌العاده‌ای دارید استفاده نمی‌شود که ایشان با تسلط کامل بر بودجه توضیحات فنی و تخصصی دیگري را خواستند که من با همه استرس و دل‌شوره‌ای که براي سرانجام طرح داشتم بدون توقف توضیح می‌دادم که به‌یک‌بار فرمودند انشاالله خیر است ازاین‌پس من با این طرح موافقم و پشتیبان آن خواهم بود اگر مشکلی پیش آمد به دفتر اطلاع دهید که من گفتم انشاالله با پشتیبانی شما پیش خواهیم رفت و خوب شد که با اوامر و حمایت شما مشکل شرعی رأی آقای دکتر میرمحمدی هم حل شد و ايشان با لبخندی معنادار فرمودند رأی آقای میرمحمدی از اول هم مشکل شرعی نداشت و خداوند به همه شما خیر دهد.

 

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.