انتخاب تاریخ:   /  /   
اپلیکیشن بخار
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
چه کسی ویروس کرونا را ساخته است؟ آمریکا، اسرائیل یا خود چین؟
شورای امنیت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو کند
آغاز شبه قرنطینه در کشور
دیپلماسی کرونایی با هدف کاهش تنش میان ایران و آمریکا
تازه‌ترین اخبار از مقامات درگذشته و مبتلابه ویروس کرونا
چرا ویروس کرونا در ایران شیوع بی‌رویه پیدا کرد؟
متن نامه وزیر بهداشت به رهبـر انقـلاب و پاسخ ایشان
آقای ظریف به خاطر جان مردم در دو سو مذاکره کنید
آزادراه همت به جاده چالوس رسید
ایران درگیر تحریم‌ها، کروناویروس و سقوط قیمت نفت
حمله پنتاگون به پایگاه‌های حشدالشعبی در عراق
جنگ نفتی عربستان و روسیه بر سر قیمت نفت
تأثیر بیماری کرونا بر اقتصاد ایران
قطع زنجیره کرونا با انجام ضدعفونی
اعطای مرخصی به ۸۳ هزار زندانی در کشور
ضرورت لغو تحریم‌های ایران برای کمک به مهار کروناویروس
نیروهای مسلح در میدان مبارزه با ویروس کرونا
مقابله با کرونا مستلزم اقدامات هماهنگ و مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است
چرا شهر قم را قرنطینه نکردید؟
ویروس همه‌گیر کرونا و ناسیونالیست
استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با ویروس کرونا در چین
فشار چندگانه کرونا ویروس بر بازار نفت
دو هفته در خانه بمانید
بگذارید متخصصان حرف اول و آخر را در مقابله با کرونا بزنند
فتوای آیت‌الله صانعی در خصوص گرفتن روزه درشرایط شیوع کرونا
نتیجه سیاست «شل کن سفت کن» در مبارزه با کرونا
چرا وضعیت ابرقدرتی ایالات‌متحده به مخاطره افتاده است؟
آخرین دستورات رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت در مقابله با کرونا
چگونه در این روزهای دشوار کرونایی تاب آوری داشته باشیم؟
چگونه می‌توان از بحران کرونا برای کاهش تحریم‌های امریکا علیه ایران استفاده کرد؟
تداوم سردرگمی در مبارزه با ویروس کرونا
ما در ساختار مدیریتی مشکلات ساختاری داریم
بی‌سابقه بودن از دست رفتن مشاغل از زمان رکود بزرگ
درس‌های اقتصادی که می‌توان از کرونا آموخت
جزییات تازه بسته‌های حمایتی برای مردم
جذب کمک های بین المللی برای کرونا، نه دفع آن
نفع مردم ایران در دیپلماسی هوشمند و پرهیز از تنش با آمریکا است
بیشتر
کد خبر: 71722 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱۲/۶ - 23:10
 افتتاح آزادراه، پل‌ها 
و تونل‌هـای زیبـا
روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت

افتتاح آزادراه، پل‌ها و تونل‌هـای زیبـا

اشاره: قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۲۴ سال بعد از کلنگ زنی توسط هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت که اتمام آن در دولت‌های گذشته با موانع مواجه بود، سرانجام این پروژه تماشایی و لذت‌بخش برای ایرانی‌ها به‌ویژه تهرانی‌ها در طول 6 سال دولت تدبیر و امید قطعه اول به طول 32 کیلومتر به پایان رسید و روز گذشته با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد. این آزادراه پس از اتمام 90 دقیقه فاصله تهران- شمال را کم می‌کند و از بار ترافیک و آلودگی اتوبان تهران -کرج و جاده چالوس می‌کاهد. قطعه یک آزادراه تهران - شمال طی ۱۷ سال فعالیت پیمانکاران چینی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، طی ۲.۵ سال،‌ پیشرفت فیزیکی این آزادراه به ۸۵ درصد رسید. قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۲۲ تونل به‌طور ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌صورت رفت‌وبرگشت دارد، ۲۶ دستگاه پل به‌طور چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع ۷۰ متری دارد. طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال برای روزهای عادی سال 2۰ هزار تومان و برای روزهای اوج سفر 30 هزار تومان تعیین‌شده است. چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت و بنیاد مستضعفان برای ساخت این آزادراه هزینه شده است که نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز این پروژه عمرانی است. مسافرت مسافران شمال از امروز از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و در مسیر ۳۲ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. مسافران سپس وارد جاده قدیم کندوان می‌شوند و در منطقه مرزن‌آباد به منطقه چهار آزادراه تهران - شمال می‌رسند که سال‌ها پیش افتتاح‌شده است. قطعه دو آزادراه تهران - شمال به‌طور ۲۲ کیلومتر هم‌اکنون توسط پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است و طولانی‌ترین تونل کشور به‌طور ۶.۵ کیلومتر در این منطقه هم‌زمان با اجرای منطقه یک با روند خوبی در دست تکمیل است. طبق پیش‌بینی مسئولان یک باند این منطقه تا دو سال آینده و قبل از پایان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد. در ادامه سخنان رئیس‌جمهور در افتتاحیه این آزادراه را می‌خوانید.

ستاره صبح-

افتخار افتتاح آزادراه 
در شرایط تحریم
حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته در آیین افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال با تبریک ماه پربرکت رجب گفت: در این ماه دعایی را می‌خوانیم که ایمان را در کنار امنیت و اسلام را در کنار سلامت می‌گذارد، اسلام دین سلامت روح و جسم است، هدف اسلام همان سلامت است. اگر اسلام را مراعات کنیم جسم و روح وزندگی مادی و معنوی‌مان توأم با رضای حق خواهد بود و ایمان با امنیت است. شما از یک آدم مسلمان متدین خوش‌زبان هیچ‌گاه نمی‌ترسید چون شری به شما نمی‌رسد از او همیشه خیر به شما می‌رسد. باکسی که مو من نیست امنیت وجود ندارد. این پروژه را در دوران تحریم ساختیم و افتخار می‌کنیم به این‌که مهندسان و کارگران عزیز ما و مدیران ما همه بخش‌های مختلف تحریم نتوانست بر اراده آنان برای تکمیل این پروژه مهم تأثیر بگذارد البته ممکن است تحریم در زمان‌بندی تأخیری ایجاد کند.

روند ساخت بزرگراه
روحانی یادآور شد: دولت ما زمانی شروع شد که در تحریم شدید بودیم من از همان روزهای اولیه ریاست جمهوری آقای فروزنده را صدا زدم که ریاست آن موقع بنیاد بود گفتم نقشه آزادراه شمال را بیاورید که آوردند آن روز ۱۷ درصد پروژه انجام شد و ما باید هشتادوسه درصد از این پروژه را انجام می‌دادیم.
رئیس‌جمهوری بابیان این‌که من از سال ۷۵ با این پروژه سروکار داشتم، گفت: زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای این پروژه تصمیم گرفته بود. اول یک طرح دیگر بود. آقای رفیق‌دوست طرحی را به آقای هاشمی دادند و ایشان مرا صدا زد و مفصل در این مورد با من صحبت کرد. این طرح به بنیاد واگذار شد و از همان زمان زحمات زیادی از دوران مهندس فروزنده و بعد آقای سعیدی کیا کشیده شد و با همه وجود برای تکمیل طرح به صحنه آمدند. مهندس فتاح هم هرکجا هست با همه توان و قدرت در کار خود حضور دارد و ما در کارهای قبلی هم او را دیدیم. آقای آخوندی هم برای این پروژه زحمت کشید و چند بار قرار گذاشتیم از این پروژه بازدید کنیم که نشد و جای ایشان که امروز این پروژه افتتاح‌شده خالی است. مهندس اسلامی هم از روز اول عنصر بسیار پرکاری بوده و خستگی‌ناپذیر است و هر ساعتی زنگ می‌زنیم سرکار است و تا حالا موفق نشدیم که ایشان را در خواب پیدا کنیم یعنی هر وقت زنگ زدیم بیدار بوده است. من از همه‌کسانی که بار مسئولیت را بردوش گرفتند تشکر می‌کنم چراکه این کار، خیلی کار باارزش و پرمسئولیتی است.

کاهش طول مسیر
روحانی در ادامه با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف سوخت با افتتاح این قطعه گفت: همه ما توجه داریم عمر بشر و مردم و ساعات زندگی مردم چقدر مهم است. این‌که این جاده جدید یک ساعت و نیم زمان را کوتاه می‌کند اصلاً نمی‌شود برای آن ارزش گذاشت. ما باید از این مشکل عبور کنیم. ما که نباید از مشکلات بهراسیم. خدای‌ناکرده کسی نباید از این حوادث سوءاستفاده کند و جیب‌ بدوزیم برای روزی که مردم در سختی هستند. آن جیب‌هایی که برای غم مردم و برای سختی مردم دوخته می‌شود بسیار خطرناک برای زندگی دنیا و آخرتشان جز خسارت هیچ‌چیزی نیست. اینکه سوءاستفاده بکنند درحالی‌که مردم برای یک قرص، شوینده و یک ضدعفونی و یک ماسک گرفتارند. ما در آنجا سوءاستفاده کنیم.

عوارض
روحانی بابیان اینکه در این شرایط تحریم، این افتتاح خیلی دلپذیر و ارزشمند است، گفت: امیدواریم ان‌شاءالله فردا، برای جمع‌وجور کردن برخی از وسایلی که پیمانکاران در این جاده دارند از صبح پنجشنبه قرار ما این باشد که مردم به‌راحتی از این جاده رفت‌وآمد کنند. البته عوارضی را آقای اسلامی در نظر گرفته بود که کمی تخفیف دادیم و گفتیم که با شادی مردم این رفت‌وآمد شروع شود، بعدها به یک صورتی جبران می‌شود.
 درآمدهای قطعه اول صرف
 ساخت قطعه دوم
رئیس دولت دوازدهم یادآور شد: در روز غیر تعطیل کمتر و در روز تعطیل یک قیمت مناسب والآن‌هم تصمیم گرفتیم از این قطعه یک، دولت و بنیاد هر درآمدی که دارند این درآمد را برای قطعه دوم صرف می‌کنیم. البته این درآمد کافی نیست قطعه دوم خیلی پول می‌خواهد. مردم بدانند که هر مقداری در اینجا پرداخت می‌کنند ما برای قطعه دوم صرف می‌کنیم. دولت هم کمک می‌کند ان‌شاءالله قرار ما با آقای اسلامی و فتاح این است که تا پایان دولت دوازدهم، ان‌شاءالله قطعه دوم یک مسیرش افتتاح بشود و یک مسیر هم از همان جاده قدیم استفاده شود تا بعد قسمت بعد هم تکمیل شود و این قرار ما باشد.

پل و تونل زیبا
رئیس دولت دوازدهم یادآور شد: دوستان می‌خواستند قسمت کوتاهی از این جاده را برویم که ما تا آخر رفتیم که خیلی جالب‌توجه و افتخارآفرین است. این جاده بسیار زیباست. این جاده‌ یا پل است یا تونل. در تمام‌مسیر این جاده، از پل عبور می‌کنیم و به داخل تونل می‌رویم، و از تونل که خارج می‌شویم بر روی پل می‌رویم.
‌روحانی ادامه داد: در این ۳۲ کیلومتر، کار عظیم و بزرگی انجام‌شده است. یعنی ۱۸ تونل که یکی از آن تونل‌ها نزدیک ۵ کیلومتر طول دارد. تونل حدود ۴۸۴ هزار و ۸۵۰ است. با این پل‌های زیبا و مسیر زیبا و جالب و فرصت ایجاد می‌شود.

رفع ترافیک و آلودگی
رئیس‌جمهوری اضافه کرد: من در اینجا به استاندار تهران و استاندار البرز تبریک می‌گویم. البته تبریک برای مردم این دو شهر است چراکه مردم تهران کیلومترها می‌آمد و معطل می‌شدند تا به کرج برسند. امروز، روز مبارکی هم برای مردم تهران است که راه کوتاه‌تر می‌شود و هم برای مردم البرز و کرج. چراکه ترافیک و آلودگی سنگینی رفع می‌شود.

چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان 
صرف ساخت آزادراه
وی بابیان اینکه کار عظیمی انجام‌شده است، اظهار داشت: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خرج شده است و ارزش فعلی آن‌هم ۱۰ هزار میلیارد تومان است. این جاده در طول زمان آماده‌شده است که به نفع سلامت مردم و صرف انرژی کمتر است و سالانه ۸۰ میلیون لیتر کمتر مصرف می‌شود. سلامت مردم بیشتر مدنظر است و مردم سالم‌تر به مقصد می‌رسند.
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در راه‌آهن کار ما بی‌نظیر بود و پنج استان به راه‌آهن سراسر وصل شدند. امیدواریم بخش بزرگ راه‌آهن چابهار به زاهدان با تزریق جدید مالی به سرانجام برسد و همچنین بودجه راه‌آهن رشت به آستارا تأمین شود.

 کرونا نباید موجب وحشت شود
روحانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: ملت در همکاری با وزارت بهداشت از کرونا هم عبور می‌کند. ویروس سخت آنفولانزا در آمریکا ۱۶ هزار نفر تلفات داد درحالی‌که در ایران ۱۱۶ نفر بود. این ویروس سخت‌تر از کرونا است. البته شرایطش ازنظر سرعت انتقال متفاوت است ولی نباید موجب وحشت شود. همه باید دستورالعمل وزارت بهداشت را رعایت کنند.

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.