انتخاب تاریخ:   /  /   
اپلیکیشن بخار
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
پیامد مصوبه پارلمان عراق در زمینه خروج نظامیان خارجی برای منطقه چیست؟
داغ سقـوط تازه شد
پس لرزه‌های ترور سردار ملی
سنگ تمام خوزستانی‌ها و خراسانی‌ها برای سردار
این‌سو و آن‌سوی شهادت سردار
وداع میلیونی تهـران با سـردار ایـران
علت‌یابی یک سقوط: از پنهان‌کاری تا شفافیت دیرهنگام
باخت قمارباز آمریکائی در خاورمیانه
رئیس‌جمهور سکوت را شکست
حکمرانی خوب برای استانداردهای نظامی
مکانیسم ماشه کشور را ناگهان در یک بن‌بست قرار نمی‌دهد
بازتـاب تـرور فرمانـده
جعبه سیاه هواپیمای 737 درراه اوکراین
پیامدهای حقوقی سانحه سقوط هواپیمای اوکراین برای ایران
سید حسن نصرالله انتقام پدرم را می‌گیرد
از NPT خارج می شویم
مسئول اعلام آمار کشته‌شدگان آبان ماه مشخص شد
تهدیـد آمریـکا؛ پاسـخ ایـران
پیامدهای احتمالی حمله آمریکا به مواضع حزب‌الله عراق برای ایران
اطلاع‌رسانی شفاف؛ پایان انحصار تک رسانه‌ای
افزایش قیمت نفت، طلا و سقوط بورس پس از ترور سردار سلیمانی توسط بالگردهای آمریکائی
پس لرزه‌های یک سقوط غیرعمد
چگونه اعتراض از حالت نرم و شعار به حالت خشن در می آید؟
پیامد ترور سردار سلیمانی برای ایالات‌متحده
پیامدهای خروج ایران از NPT چیست؟
رویدادهای مهم خاورمیانه در سال 2019 و غافلگیری‌های ترامپ
ائتلاف دریایـی دربرابرائتلاف دریایـی
نقش تحریم‌ها بر کوچک شدن اقتصاد ایران
عراق در لبه پرتگاه، بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اینترنت شاهراه ورود تروریست‌ها بود و باید بسته می‌شد
رویارویی ایران و آمریکا به کجا می‌انجامد؟
عـزا در عـزا در دیار کریمان
ایران نباید وارد جنگ با ایالات متحده شود
مانور مشترک چین روسیه و ایران در دریای عمان
واکنش سه کشور اروپایی به آغاز گام پنج هسته‌ای ایران
ایران لنگر صلح و امنیت خواهد ماند
مسدود شدن نورد استریم 2 روسیه توسط واشنگتن
ایجاد« بزرگ‌ترین ترک‌ »در اتحاد غرب به دلیل تنش میان ایران و آمریکا
ماجراجویی یا محاسبه اشتباه؟
اعتراف ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراینی
آیا مجلس دهم پس از ردصلاحیت‌ها اعتبار قانونی دارد؟
آیا برداشتن گام پنجم هسته‌ای، پل‌ها را پشت سر ایران خراب می‌کند؟
ضرورت جلوگیری از تبدیل بحرانی به بحران دیگر بین تهران - واشنگتن
ارسال 100 پیامک تهدید‌آمیز
صدورحکم اعدام برای یک اختلاس گر بانکی در چین
سخنی با مخالفان تصویب لوایحFATF
پتـروشیمـی ‌هـا سرباز کشور و ارزآور برای مردم
بازتاب انتقاد رئیس‌جمهور ایران از رد صلاحیت صدها نامزد پارلمان
چرا منازعه بین ایران و آمریکا تأثیری بر قیمت گاز نداشت؟
جـدال برسـر بودجـه
بیشتر
کد خبر: 71452 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - 10:28

ستاره صبح-ساعت ۸ صبح روز شنبه بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیما را شنیدم. قبل از اینکه وارد این بیانیه شوم چند نکته فنی را مطرح می‌کنم:الف: در تمام دنیا وقتی عملیات نظامی هوایی بخواهد انجام شود هشداری تحت عنوان NOTAM )notice to airman) صادر می‌شود که خلبانان در هنگام ثبت برنامه پروازی با آن آشنا می‌شوند و برنامه پروازی خود را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که به آن منطقه نزدیک نشوند.ب: معمولاً در مراکز کنترل ترافیک هوایی کشورها، کل ترافیک هوایی غیرنظامی توسط نیروهای نظامی کنترل می‌شود تا هماهنگی‌های لازم را به‌صورت مستقیم انجام دهند تا نه‌تنها اطلاعات پروازی را داشته باشند، بلکه در مواقع اضطراری بتوانند تصمیم درست بگیرند.
بخشی از بیانیه نیروهای مسلح آمده است:
«در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش‌یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده‌ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است». ازآنجاکه نیروهای نظامی دستور حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی را گرفته بودند طبیعی بود که واکنش سریع از سوی آمریکا وجود داشت استانداردهای زیر به‌عنوان حکمرانی خوب می‌باید در اختیار نظامیان قرار می‌گرفت.1-پروازهای ورودی و خروجی متوقف می‌شد.2-پس از استقرار سامانه موشکی در شهریار، عوامل فرودگاه امام خمینی و مهرآباد آگاه شدند و هواپیماها را در مسیر مناسب هدایت کنند.3-وقتی حساسیت بیشتر در سامانه پدافند هوایی ایجاد می‌شود باید دستورالعمل جدید و ویژه برای پروازهای عادی تهیه و به کلیه ایرلاین های داخلی و خارجی ابلاغ می‌شد.4-سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه هر آنچه اطلاع داشتند را باید در اختیار رسانه‌های مستقل، خصوصاً مطبوعات قرار می‌دانند و قاطعانه راجع به عدم اصابت موشک حرف نمی‌زدند.5- ببینید که سه روز دروغ تحویل مردم داده شد به نظر می‌رسد که فرصت انتقام وجود داشت ؛ اما کشته شدن 176 نفر در حادثه هواپیما که 146 نفر آن‌ها ایرانی و بعضاً نخبه بودند و پرپر شدند این فرصت را از بین برد.6-لازم است علاوه بر رادارهای مستقل هواپیمایی کشوری، در برج‌های کنترل دوربین‌های قدرتمند نصب و این دوربین‌ها تا رسیدن هواپیما به اوج، هواپیما را تحت کنترل داشته باشد تا از خطاهای احتمالی جلوگیری شود و سازمان هواپیمایی کشوری بتواند از سلامت پرواز مستندات کافی به دست آورد.

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.