انتخاب تاریخ:   /  /   
اپلیکیشن بخار
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
وزیر خارجه بار دیگر زیر تیغ تندروها
دفاع ازحقوق اساسی ملت
از NPT خارج می شویم
هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای چه به ایران آمد؟
اطلاع‌رسانی شفاف؛ پایان انحصار تک رسانه‌ای
برای انجام اصلاحات یا باید راه ساخت یا باید راه یافت
پرتاب ماهواره ظفر با عدم موفقیت روبرو شد
پیامدهای خروج ایران از NPT چیست؟
هاشمی که جریان انحرافی احمدی‌نژاد را از پیش پای نظام برداشت تاوانش را داده و می‌دهد
بازتاب انتقاد رئیس‌جمهور ایران از رد صلاحیت صدها نامزد پارلمان
چرا وزیر خارجه بار دیگر پیشنهاد مذاکره داد؟
آتش زدن کتاب «هاریسون» هم‌زمان با رد صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس
انتخابات دودرجه‌ای مغایر قانون اساسی و خواست مردم است
زمان تجدید دیپلماسی با ایران فرارسیده است
حجم تجارت،70 میلیارد دلار
روایت حسن روحانی از مجالس صدرمشروطه
ایجاد شکاف در اردوگاه‌های معترضان عراقی
تظاهرات کنندگان عراقی خواستار خروج آمریکا شدند
چراغ سبز به مذاکره با آمریکا
تأثیر گسترش ویروس کرونا بر کاهش بهای نفت
صندوق رای، صدای مردم است
دولت الکترونیک با هزینه و زمان کم در خدمت مردم
مناقشه بر سر حق میزبانی بازی‌های فوتبال در ایران
دورنمای منازعه ناپایدار، ایالات متحده و ایران
درخواست ترک مخاصمه و غیبت ایران در نشست داووس
مساوی بودن زن و مرد را باید در عمل دید نه در حرف
بدفهمی در منطق سیاسی و دیپلماسی
واکنش وزارت خارجه به حملات علیه ظریف
تحلیل سخنان رئیس‌جمهوری در مراسم 22 بهمن
پیامدهای تقویت تندروها در پارلمان
تحریم‌های امریکا علیه ایران جنایت است
«معامله قرن» پوچ و پیش‌پاافتاده است
فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی
جذابیت ایران برای کشورهای آسیای میانه علی‌رغم تحریم‌ها مالی عربستان
عدم حضور ظریف در اجلاس داووس، فرصت سوزی دیپلماسی است
پیروز انتخابات مجلس یازدهم، بازنده اصلی انتخابات خواهد بود
دلایل وقوع انقلاب چه بود؟
راه‌اندازی خط لوله گاز 40 میلیارد دلاری تاناپ آن در نقش کریدور انرژی قفقاز جنوبی
تلفیق آراء مردمی با افکار اسلامی و مبانی دینی در حج
ردصلاحیت‌های غیرقانونی تضییع کننده «حقوق رای دهندگان» نیست؟
پایان ضرب العجل گروه اقدام ویژه مالی برای ایران
نگرانی کنفرانس امنیتی مونیخ از ناامن شدن جهان
در دادگاه روح‌الله زَم مدیر سایت آمدنیوزچه گذشت؟
ورود انقلاب به چهل و دومین سال 2+40
ورود انقلاب به چهل و دومین سال 2+40
پیامد پارلمان محافظه‌کاران برای روحانی
تاثیراختلافات غرب بر ناامن شدن جهان
دیوار نکشید، پل ارتباطی بسازید
نقش ترامپ در تقویت تندروها و تضعیف میانه‌روها
بیشتر
کد خبر: 71452 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - 10:28

ستاره صبح-ساعت ۸ صبح روز شنبه بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیما را شنیدم. قبل از اینکه وارد این بیانیه شوم چند نکته فنی را مطرح می‌کنم:الف: در تمام دنیا وقتی عملیات نظامی هوایی بخواهد انجام شود هشداری تحت عنوان NOTAM )notice to airman) صادر می‌شود که خلبانان در هنگام ثبت برنامه پروازی با آن آشنا می‌شوند و برنامه پروازی خود را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که به آن منطقه نزدیک نشوند.ب: معمولاً در مراکز کنترل ترافیک هوایی کشورها، کل ترافیک هوایی غیرنظامی توسط نیروهای نظامی کنترل می‌شود تا هماهنگی‌های لازم را به‌صورت مستقیم انجام دهند تا نه‌تنها اطلاعات پروازی را داشته باشند، بلکه در مواقع اضطراری بتوانند تصمیم درست بگیرند.
بخشی از بیانیه نیروهای مسلح آمده است:
«در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش‌یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده‌ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است». ازآنجاکه نیروهای نظامی دستور حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی را گرفته بودند طبیعی بود که واکنش سریع از سوی آمریکا وجود داشت استانداردهای زیر به‌عنوان حکمرانی خوب می‌باید در اختیار نظامیان قرار می‌گرفت.1-پروازهای ورودی و خروجی متوقف می‌شد.2-پس از استقرار سامانه موشکی در شهریار، عوامل فرودگاه امام خمینی و مهرآباد آگاه شدند و هواپیماها را در مسیر مناسب هدایت کنند.3-وقتی حساسیت بیشتر در سامانه پدافند هوایی ایجاد می‌شود باید دستورالعمل جدید و ویژه برای پروازهای عادی تهیه و به کلیه ایرلاین های داخلی و خارجی ابلاغ می‌شد.4-سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه هر آنچه اطلاع داشتند را باید در اختیار رسانه‌های مستقل، خصوصاً مطبوعات قرار می‌دانند و قاطعانه راجع به عدم اصابت موشک حرف نمی‌زدند.5- ببینید که سه روز دروغ تحویل مردم داده شد به نظر می‌رسد که فرصت انتقام وجود داشت ؛ اما کشته شدن 176 نفر در حادثه هواپیما که 146 نفر آن‌ها ایرانی و بعضاً نخبه بودند و پرپر شدند این فرصت را از بین برد.6-لازم است علاوه بر رادارهای مستقل هواپیمایی کشوری، در برج‌های کنترل دوربین‌های قدرتمند نصب و این دوربین‌ها تا رسیدن هواپیما به اوج، هواپیما را تحت کنترل داشته باشد تا از خطاهای احتمالی جلوگیری شود و سازمان هواپیمایی کشوری بتواند از سلامت پرواز مستندات کافی به دست آورد.

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.