انتخاب تاریخ:   /  /   
کد خبر: 20143 | تاریخ : ۱۳۹۷/۴/۴ - 18:00

مرگ سفر تابستانی چرا؟

اشاره: آمار و ارقام هشدار می‌دهند که با آغاز تابستان،‌ برای سفر تابستانی باید تدابیر لازم را برای سفر ایمن بیندیشیم تا به‌سلامت بازگردیم. غیراستاندارد بودن برخی خودروها و جاده‌ها افراد را با خطر مرگ یا معلولیت روبرو می‌کند. بهتر است ایمن و هوشیار سفر کنیم.

ستاره صبح-مهم‌ترین وظیفه ما پیشگیری 

از وقوع تصادفات
سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: کاهش میزان تلفات جاده‌ای بر طبق منویات فرمانده کل قوا و تأکید فرمانده ناجا از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس راهور در سال ۹۷است و امیدوارم سال۹۷ سال پیشگیری از وقوع تصادفات باشد. مهم‌ترین وظیفه ما پیشگیری از وقوع تصادفات است. آمار پزشکی قانونی در خصوص جان‌باختگان حوادث جاده‌ای، عبارت‌اند از:  ۴هزار ۹۳۹نفر در سال گذشته جان خود را در تصادفات ازدست‌داده‌اند. در سال ۹۶، روزانه بیش از ۴۴نفر جان خود را در تصادفات ازدست‌داده‌اند و این آمار در روز‌های تابستان به‌روزی ۵۵ نفر رسید. ۳۷درصد از تصادفات به دلیل واژگونی رخ‌داده است که به دلیل غیراستاندارد بودن جاده‌ها .و خودروهاست.  

سهم دستگاه‌ها با صراحت
 مشخص شود

سردار اشتری،‌فرمانده ناجا گفت: اولویت پلیس راهور کاهش میزان تلفات جاده‌ای است و در بخش دیگری شناسایی نقش دیگر سازمان‌ها و مسئول سازی این دستگاه‌ها و مسئولیت و توجه مردم و رانندگان است. ایمنی جاده‌ها و وسایل نقلیه و آگاه‌سازی شهروندان برای کاهش میزان تلفات، مهم است. درست است که به نسبت جمعیت و وسایل نقلیه موجود سفرها افزایش پیداکرده اما آمارها در  نوروز ۹۷ نشان داد؛ تردد ۱۵درصد افزایش‌یافته و سفرها نیز طولانی‌تر شده است . باید از هر فنّاوری و ابداعی که ما را یاری می‌کند استفاده کنیم. باید سهم دستگاه‌ها با صراحت مشخص شود. اگر خودروسازها ایمنی لازم و استانداردهای لازم را ندارند، باید این موضوع را ابلاغ کرده و از استفاده این خودروها جلوگیری کرد. استاندارها باید از سوی خودروسازان رعایت شود، در غیر این صورت ناجا از تولید آن‌ها جلوگیری می‌کند. دستگاه‌های ایمنی خودروها باید استانداردسازی شود و جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز رفع خطر شوند .

راه‌های خطرناک مسدود شود
فرمانده ناجا تصریح کرد: چندین سال است که نقاط حادثه‌خیز را اعلام می‌کنیم، باید پیگیر باشیم که این نقاط رفع خطر شوند تا به کی باید مدام اعلام‌کننده باشیم؛ بالاخره باید این موانع برطرف شود و طی یک برنامه جهادی نقاط حادثه‌خیز را حل کنیم یا راهی را که خطرناک است، مسدود شود و با بسیج همگانی مشکل را رفع کنیم . چه معنی دارد جاده‌ای سی سال قتلگاه باشد، وظیفه ما در پلیس راهور مطالبه گری است. 

برخورد قانونی 
وی بر لزوم اشکال مختلف اطلاع‌رسانی به مردم تأکید کرد و افزود: از مردم بخواهیم که قوانین را رعایت کنند. یک درصد از رانندگان به هر دلیل قوانین را رعایت نمی‌کنند که با ابن درصد باید بر اساس قانون و بدون چشم‌پوشی با آن‌ها برخورد کرد. راننده‌ای که سرعت زیاد داشته و سبقت غیرمجاز دارد، باید خودروی سواری‌اش متوقف‌شده و به پارکینگ منتقل شود. این هم به نفع راننده خاطی و هم به نفع همه رانندگان است. اجرای قانون باید با احترام و ادب همراه باشد و مردم هم این ادب را می‌پسندند. 

برخورد با موارد غیرقانونی 
الآن در پلیس راهور از تجهیزات ویژه و به‌روزی استفاده می‌شود. پلاک خودرو را اعلام کنید تا در لیست بعدی با خودروی خاطی برخورد شود لزومی به درگیری نیست که جان مأموران به خطر بیفتد. ما با هر هنجارشکنی طبق قانون رفتار می‌کنیم آلودگی صوتی، بی‌حجابی  و سرعت‌های سرسام‌آور از سوی قانون به ما محول شده است. باید با این ناهنجاری‌های که در داخل خودرو اتفاق می‌افتد برخورد شود. دور کردن خودروها در برخی از خیابان‌ها باید متوقف شود. مردم و کسبه اگر شاکی هستند باید با رانندگان متخلف برخورد شود.  مقرارت برای ما مهم است. دودی کردن شیشه‌ها باید موردتوجه قرار گیرد، خودرویی که داخل آن معلوم نیست باید متوقف شود و خودرویی که شیشه آن بیش‌ازحد معمول دودی شده است، باید مورد برخورد قرار گیرد اتفاقاتی در داخل این خودروها رخ می‌دهد که باید از آن‌ها جلوگیری شود.  باید امنیت برای همه و خصوصاً امنیت برای خانم‌هایی که به‌تنهایی تردد می‌کنند، فراهم شود. 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.