انتخاب تاریخ:   /  /   
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کوچک شدن کیک اقتصاد
پیامدهای شعار «مرگ بر روحانی»
بودجه 1400 در محاق
پیامد رفتارهای خودسرانه
خطر موج چهارم کرونا برای مردم
پیامد و هزینه خروج از پروتکل الحاقی
چشم‌انداز مثبت بازارها
تأثیر استیضاح ترامپ بر آینده جمهوری خواهان
آیا کلاف سردرگم FATF بازشدنی است یا خیر؟
استفاده از فرصت دیپلماسی برای بهبود زندگی مردم
ستاره صبح در گفت‌وگو با دکتر علی بیگدلی، تحلیلگر روابط بین‌الملل بررسی کرد
آیا رئیس‌جمهور دادگاهی می‌شود؟
عده‌ای در داخل‌و‌خارج مایل به خروج ایران از برجام‌ هستند
دیپلماسی نتیجه می‌دهد« نَه» توپ‌وتشر
توافق ایران و آژانس هوشمندانه بود
«قورباغه»؛ فیلم‌نامه‌ای ضعیف با اجرایی جذاب
دیپلماسی جایگزین ندارد
ایران بهتر است از مذاکره با 1+4 استقبال کند
هزینه‌ مالی نپذیرفتن لوایح FATF
خطر درگیـری در منطقه
نپیوستن به FATF؛ گشایش یا انسداد اقتصادی و معیشتی؟
«آن شب»؛ شمایلی از ژانر وحشت
کاهش تحریم‌ها و تصویب FATF، قیمت دلار را به زیر 20 هزارتومان می‌رساند
اشتباه راهبردی قالیباف در سفر به مسکو
پیامد رفتارهای خودسرانه
پیام رزمایش دریایی مشترک ایران و روسیه چیست؟
دیپلماسی مانع تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران شد
دلیل نفوذ آیت‌الله سیستانی در عراق، مواضع خردمندانه، خیرخواهانه و اصلاح‌طلبانه است
اهداف پیداوپنهان سفر امروز مدیرکل آژانس به تهران چیست؟
انتقادهای نمایندگان از رفتار پادگانی رئیس مجلس!
واکنش حدادعادل به شایعه دست‌بوسی فرح پهلوی
عده‌ای خودشان را صاحب‌اختیار و مالک کشور می‌دانند
«دیپلماسی» مانع صدور قطعنامه در شورای حکام
اعلام کاندیداتوری علی مطهری برای انتخابات 1400
ضرر فرودستان؛ سود ثروتمندان
بیشتر
کد خبر: 103330 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - 00:03

ستاره صبح-این روزها که مردم با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، آموزش‌ها مجازی هستند و کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در فضای اینستاگرام، اسکایپ، اسکای روم و ... برگزار می‌شوند. سخنرانی‌ها در دانشگاه‌های کارآفرین، ارزش‌آفرین، مسئولیت‌پذیر، انقلاب صنعتی چهارم، آموزش عالی الکترونیکی و اقتصاد دانش‌بنیان است. آنچه امروز در دانشگاه‌ها بحث می‌شود، ارتباط دانشگاه با صنعت و وجود دانشگاه‌های نوینی است که بتوانند مسئولیت اجتماعی خود را در مقابل معضلات و بحران‌های اجتماعی جامعه به‌خوبی انجام دهند. ایده مراکز رشد، پارک‌ها و شهرهای علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و گسترش اقتصاد دانش‌بنیان، نگاه امروز دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور است. علاوه بر این، گسترش آموزش عالی الکترونیکی و مجازی که خصوصاً پس از بحران کرونا موردتوجه دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور است، درواقع ورود تکنولوژی نوین اطلاعات به فرآیند آموزش و پژوهش دانشگاهی است، به‌طوری‌که تفاوت میان آموزش مجازی و آموزش حقیقی، به حداقل ممکن برسد,‌ بنابراین می‌توان گفت که بحث‌هایی که در دانشگاه‌های ایران طرح می‌شوند، چالش‌های مطرح در دانشگاه‌های دنیا هم هستند. علاوه بر مباحثی که اینک در دانشگاه‌های ما مطرح است، در درون جامعه هم مردم می‌خواهند از آخرین تکنولوژی  به‌روز دنیا برخوردار و در تعامل مثبت با فضای جهانی باشند. اکنون تعداد کاربران ایرانی تلگرام باوجود فیلتر بودن این اپلیکیشن، حدود ۴۷ میلیون نفر، کاربران ایرانی در واتساپ هم ۴۷ میلیون نفر و در اینستاگرام، ۴۴ میلیون نفر فعال هستند؛ به‌عبارت‌دیگر ما با جامعه‌ای روبرو هستیم که در تعامل مثبت با دنیا قرار دارد. به عبارتی جامعه دانشگاهی و دانشگاه دیده از مباحث به‌روز علمی دنیا عقب نیستند، اگرچه قطعاً به علت مشکلات عملی، تأخیرهای زمانی در دریافت ایده‌ها وجود خواهد داشت؛ اما در سوی دیگر، زمانی که به بعضی از گروه‌های فضای مجازی وارد می‌شویم که نمایی از جامعه امروز ایران است، با نسلی روبرو هستیم که کتاب «هاریسون» را به‌عنوان سمبل پزشکی و علم نوین آتش می‌زنند و پزشکی نوین و علم نوین را زیر سؤال می‌برند، باکسانی روبرو هستیم که تظاهرات می‌کنند و تابلو به دست می‌گیرند که «نه به واکسن خارجی، نه به واکسن داخلی، ما داروی امام کاظم می‌خواهیم»، یا آنکه اخیراً پیام‌هایی از طرف بعضی مقامات حکومتی ردوبدل می‌شود که واکسن خارجی نزنید که آدم را به یاد زمانی می‌اندازند که امیرکبیر خواست واکسن زدن را آغاز کند و مردم را از واکسن زدن می‌ترساندند. ما با گروهی روبرو می‌شویم که سمبل‌های ملی چون شجریان و کوروش را در مقابل سمبل‌های دینی تصور می‌کنند. با مباحثی روبرو هستیم مانند مناقشه بر سر اینکه مشروعیت حکومت از خدا یا از مردم است؟ این‌ها واقعیت‌های جامعه ماست. پرسش این است که با این گسستی که در جامعه وجود دارد، چه باید کرد؟ آیا گروهی می‌تواند با حذف دیگری، خود را غالب کند؟ آیا گروهی به نام پیشرو بودن می‌تواند دیگری را حذف کند؟ آیا گروهی با حق دانستن خود، می‌تواند دیگری را حذف کند؟ به‌زعم نویسنده هیچ چاره‌ای نیست جز این‌که همه گروه‌ها باتحمل همدیگر، روش گفت‌وگو را برگزینند و باهم آغاز کنند تا همه به مصالح ملی آشنا شوند و راهکار برای خروج کشور از بحران‌ها پیدا کنند.

modiseh سرویس مدرسه

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.